Sunday, May 30, 2010

Aku dengan Asap .

Aku tanya smokers ..

Aku
: We , orang isap asap sebab apa uh ?
? : Sebab stress , sebab sedap mcm2 la . Npe ?(tengah smoking)
Aku : Oww . Yeke . Bak sepump ?
? : AAAHH ! ? . Kaw nk sepump ? biar betol ? ! .
Aku : Betol ar ni . Bak la .(tengah pening + stress)
? : AAHHH !! tak boleh ! . jangan Nas . Orang lagi nk stop kaw nk isap . Jangan . Nnt da addicted , susah .
Aku : Biar je . Aku nga stress ni . Aku serius ni , bak sepump .
? : nah . Jangan cakap aku tak bagi nasihat ? .
Aku : OK ! . (Ondeway nk isap rokok)
? : (melihat Aku)
Aku : (tengah isap asap) ."Asap penuh kat dalam mulut ak tp aku takut , aku terus hembus cepat2 and 5 saat selepas itu aku batuk . Dada ak sakit " . Apa yang sedap sgt asap ni ? buat sakit dada ada lah.(tengah batuk) .
? : Kaw yang nak sangat . Kaw tak tarik . Kaw just kumpul je asap tuh dlm mulut pastu hembus . Nak jadi apa kaw wat camtuh . Nak rasa . Kaw kena tarik .
Aku : Oww . Okok . Aku try ag .(Aku tarik asap dengan keadaan yang gementar) .
? : Relax la Nas , Kaw tarik asap tuh rilek je . Tak yah takot . Buat cam biasa je .
Aku : Ok . (Tengah tarik) .
? : Ok . Tarik pelan2 . Pastu lepas nafas cam biasa .
Aku : (Sedang melepas kan nafas)
? : AAhh . Camtuh la . Tapi , aku harap kau tak sangap .
Aku : Ok . Boleh ni , Aku tak rasa apa2 lagi .
? : Dada . Bak benda tuh . Kaw tak boleh isap lama2 .
Aku : We , Aku risau la bau kuat .
? : buat bodoh sudah .
Aku : Okok .
? : Ok .
Aku : Da abis lom ? jom gerak . Class da nak start .
? : Ok . Jom .


P/s : Jangan judge orang yang smoking tuh semua jahat2 . And
cigarette just waste our money . So kata kan Tak Nak Pada ROKOK !!

3 comments:

  1. suck man...i know wt r u talking about n who r u talking about...hahaha...nice story..usha mine..

    ReplyDelete